Komentáře

1 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 5. března 2014 v 10:29 | Reagovat

A máš to porouchané auto ještě? Jestli si ti ochotní Romové to auto nakonec nedotlačili až do sběrny kovů? :D

2 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 5. března 2014 v 10:44 | Reagovat

Tvrde! Odporny zazitok, jasne. Ale na druhej strane takyto prejav depresie, ktory prechadza do agresivity je uplne "ludsky" a najdes ho v kazdej rase. Ako aj ritaual "dospievania", ktore su vlastne vzdy spojene s urcitou davkou agresie. Ale chapem Tvoje rozhorcenie uplne!

3 VendyW VendyW | E-mail | Web | 5. března 2014 v 10:58 | Reagovat

já mám tenhle odpor sdílím dodnes....na Smíchově jich bylo kvanta a byly strašně otravní. Do třídy s námi jeden chodil taky, ti patřili k těm "o něco lepším" nicméně byl stejně nechutný a otravný svými oplzlostmi jak ti ostatní. Nejvíc mne štve přístup státu, který nad nimi díky tomu že se jich bojí i úředníci a policie, drží ochrannou ruku a nabízí jim takové velkorysé finanční dary až se mi chce z toho brečet, když vidím spousty důchodců jak obrací každou korunu. Nebo i rodiny s dětmi které se zadlužují aby mohli alespoň dětem umožnit trochu hezčí dětství.....

4 Pražský poděs Pražský poděs | 5. března 2014 v 11:40 | Reagovat

Komické.... takový rožťomiloušký fialovoušký blogííísek s květinkama a u toho nápis: jak jsem se stala rasistkou.  Ach ten kontrast. Z toho by měl Áda radost! Takžě všichni cikáni do plynu? *Heil Hitla? Sieg heil i tobě?*
A kolipak "slušných bílých pracujících" občanů se chová stejně jako ten "špinavej cikánskej hajzl" hm?

5 valin valin | Web | 5. března 2014 v 11:52 | Reagovat

[1]: Ne, ne, dotlačili ho jenom ke krajnici za křižovatku ;-)  ;-)

[2]: Já vím, že ano, nakonec mám dva syny, ale tohle bylo prostě nezapomenutelné ;-)

[3]: Tohle bude asi vždycky problém...

[4]: Že by snad ty? :-D  :-D

6 Pražský poděs Pražský poděs | 5. března 2014 v 12:02 | Reagovat

[5]: Tak to bude určitě tim že nemam průzračně modré oči jako studánky a zlatavé vlasy né asi páč zasraný negři, žlutý, židi, arabáči a ostatní verbeš PATŘÍ PŘECE DO PLYNUUU!!! A HLAVNĚ ZASRANÝ ARABÁČI JAKO JÁ!
ALLAH AKBAR BUM PRÁSK BBBVVVVŽŽŽTTTSSSS!!! A už ste všichni mrtvý...

7 Takara Takara | Web | 5. března 2014 v 12:20 | Reagovat

[6]: Hele jsou země, kde ti to, že si světlovlasý a modrooký či zelenooký vůbec nepomůže...spíše naopak...jako příklad uvedu Japonsko a z vlastní zkušenosti...Jinak chce to číst pozorně, pak si uvědomíš, že popisovaný den nemá s rasismem nic společného...Co je rasismus...viz strejda Google...to co popisuje autorka, je o tom, jak špatná zkušenost dokáže přebít dobrou zkušenost...Jinak bych tě poprosila, abys projev své víry nechával na příhodnější místa, protože takhle působíš, jako radikální muslim (radikálové v ja,kémkoliv směru jsou pošahaní a nedá se s nimi diskutovat a je jedno, zda jde o křesťanství nebo islám) a k těm mám velké výhrady jako žena...

8 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 5. března 2014 v 12:22 | Reagovat

[5]: Asi byla sběrna moc daleko a oni se tím nechtěli dřít. :D

9 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 5. března 2014 v 12:26 | Reagovat

[6]: Ty jsi fakt Arab? Mně spíš připadáš jako obyčejnej blbeček. ;-)

10 mengano mengano | E-mail | Web | 5. března 2014 v 12:38 | Reagovat

Poměrně dobře tvé pocity chápu. Myslím, že se nejedná o rasismus, ale je to hnusná zkušenost, která ti uvízla v hlavě.
Mám to nějak podobně. Na jedné straně jsem zaměstnala Cikánku jako uklizečku, protože byla šikovná a čistotná, na druhé straně znám Cikány, z kterých je mi na zvracení, protože se chovají jako hovada. Omlouvám se za výraz :-)

[6]: Souhlasím s Malkielem, moc rozumu jsi zřejmě nepobral. Ale zcela jistě se ti ulevilo, když ses mohl takhle pěkně anonymně vyřádit :-)

11 já | 5. března 2014 v 12:43 | Reagovat

hmmm, jáobčas jezdím 2 zastávky domů s partou asi 7 45letých romů autobusem. neustále si mě měří pohledem, a něco si povídají rómským jazykem. vím že se jich nemusím bát, protože autobus bývá ty 2 zastávky plný. a navíc bydlím hned u té zastavky. ale stejně se jich bojím. jo a bílého opilce zhujence smradlavce potkávám skoro každých 14 dní. tak se neděs, mohlo to být horší☺

12 já | 5. března 2014 v 12:44 | Reagovat

mengano: moje řeč

13 Pražský poděs Pražský poděs | 5. března 2014 v 12:46 | Reagovat

[7]: Jo takže já sem hned muslim a chlap k tomu :-D Kdyby to slyšel můj křesťansko- arabáčskej tatíček tak by měl na jednu stranu radost z toho že mi byl přidělán penis a na druhou stranu by se posral z toho, že sem začala věřit v Allaha :D To by se pak modlil k pánu Ježíši ať ze mě zase udělá nihilistu!!!
A teď tedy ke článku. Jistěže to nemá nic společného s rasismem ooooo to vůbec ne ježíškunaobrácenymkřížku a právě proto hned ten nadpis, žeano :) (a nejen ten abych byla přesná). Skoro mi to připomíná zaklínadlo "nejsem rasista...ale...

14 já | 5. března 2014 v 12:53 | Reagovat

s mozkem....?
bez mozku....?

15 valin valin | Web | 5. března 2014 v 12:58 | Reagovat

[7]::

[9]:: Ale kdeže, zde se jedná o dámu... :-D

[8]:: Vždyť když se to roztlačí, tak to setrvačností jede skoro samo.. :-)  :-)

[10]:: Byl to fakt nezapomenutelný zážiteček.. :-(

[11]:: Já vím, že to mohl být zrovna tak bílý, ale byl to cikán.. :-)

[13]:: Ne ne, ty máš do chlapa opravdu hodně daleko... O_O

16 Aliwien Aliwien | E-mail | Web | 5. března 2014 v 13:43 | Reagovat

Žasnu, jakou diskizi Tvůj dobře míněný článek vyvolal. Ale jak sama píšeš, nelze házet všechny lidičky do jednoho pytle.  A s tím bez výhrad souhlasím. :-)

17 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 5. března 2014 v 13:44 | Reagovat

[15]: O to je to snad horší. U chlapů se taková tupost dá očekávat. Ale u žen člověk spíš předpokládá určitou přemýšlivost.
V tomto případě se však jedná o typickou internetovou trollku. Žádná vlastní tvorba, žádné vlastní nápady. V podstatě se jedná o bezvýznamného člověka, který se na sebe snaží upozorňovat výkřiky. U mnoha z těchto lidí lze dokonce vypozorovat jisté duševní poruchy, jako je porucha osobnosti, bipolární porucha a podobně. ;-)

18 Máří Kosáček Máří Kosáček | E-mail | Web | 5. března 2014 v 13:45 | Reagovat

Smutný zážitek.

19 Takara Takara | Web | 5. března 2014 v 13:45 | Reagovat

[13]: Tak se ti velmi omlouvám, že jsem tě přidala nádobíčko navíc...každopádně z příspěvku, který je psaný velmi hrubě...(hrubě se dá psát i bez urážek...) takže se nezlob, "dámu" jsem opravdu nepoznala...(znáš ten vtip, že jsou dvě kategorie žen... "dámy" a ty druhé) Je každého věc, čemu a v co věří, ale rozhodně to nikomu nevnucuju prostřednictvím internetové diskuze...Já ti taky nevnucuju, že by ses měla vyjadřovat jako člověk a ne jako člověk s psychickým onemocněním, tož tak...Tenhle článek má s rasismem společného, tak max. nadpis,...důležitá bude diskuze pod článkem...jinak otázečka, kdybych tohle napsala o Japoncích a žila v Japonsku, byl by to rasismus? Kdyby tohle napsali Rómové o Češích...byl by to rasismus?...nebyl! že? Pokud tě irituje nadpis, písni autorce ;-) uděláš líp, než se tady vypisovat s "Allah Akbar", protože to zase irituje dost mě... :-x

20 Radka* Radka* | E-mail | Web | 5. března 2014 v 14:10 | Reagovat

Zlo má různé podoby, tahle byla obzvláště vydařená, když se ti vryla tak hluboko do paměti. Zvláštní jak zlo plodí jen další zlo, šíří se jak sněť. Dokonce dokázalo prosáknout i do diskuze, řekla bych, že jsi narazila na jeho esenci. Asi bych se snažila nějak se toho zbavit a nenosit ten pocit v sobě 8-), má opravdu dost destruktivní účinky.

21 Helena Helena | E-mail | Web | 5. března 2014 v 14:49 | Reagovat

Ahoj Valin,ten musel mít zvláštní vyzařování,a docela tě chápu,že je to pro tebe i po třech letech odporný zážitek.
K diskuzi - to je úplně typické pro anonymy,které nějak nemůžu vystát. 8-)

22 Janinka Janinka | E-mail | Web | 5. března 2014 v 15:03 | Reagovat

Já se ti ani nedivím, ačkoliv rasistka není zrovna příznačné slovo, spíše bych řekla rasově nesnášenlivá.
Ani se ti nedivím, od té doby, co nám cikán, který proseděl dvě třetiny v kriminále, vyhrožoval, že nás zabije a co jsme dostali policejní ochtanu, mám podobné pocity.

23 Janinka Janinka | E-mail | Web | 5. března 2014 v 15:03 | Reagovat

[22]: Ups, ochranu :-D.

24 Regi Regi | Web | 5. března 2014 v 15:19 | Reagovat

Taky nevnímám popsanou příhodu jako rasistickou. Ale odtud ten "rasismus" nakonec pramení. Kdyby se člověk potkával ve větší míře s Romy, kteří  pomohou tlačit auto a jen v minimu případů s agresivními hulváty, byla by asi situace jiná. Zkušenosti mám podobné, kladné i záporné, ostatně jako asi každý.

25 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 5. března 2014 v 15:44 | Reagovat

[24]: Ono to u nás totiž vůbec není o nějakém rasismu. Je to pouze o slušném a neslušném chování. Většina lidí u nás nemá žádný problém s Romy, kteří jsou slušní. A nutno poznamenat, že i takoví jsou. Stejně jako lidé nemají problém třeba s Vietnamci, kteří kromě příslovečné pracovitosti jsou vesměs až velmi slušní.
Ale pokud některé etnikum silně tíhne ke kriminalitě a k neslušnému chování, tak to bohužel dopadá na celé to etnikum. ;-)

26 Nartaya Nartaya | E-mail | Web | 5. března 2014 v 15:45 | Reagovat

Ach jo, asi klesnu v očích všech zúčastněných, ale já rasistka jsem. Ale jen na některé rasy.
Jenže i takový rasismus v mém případě záleží na člověku samotném. Není to tak v barvě kůže, i když ta tomu rozlišení HODNĚ pomůže, ale hlavně je to o člověku jako takovém. Co se třeba týká cikánů, znám tak prima chytrýho kluka cikána, se kterým se vždycky ráda potkám a zastavím na kus řeči. Jenže pak vidím houf dalších cikánů, o které bych si neopřela ani kolo a nejde o to, že by mi pak z kola nezbyl ani ventilek. Prostě jsou ksindl. Ale znám taky bílý ksindly a o ty bych si to kolo neopřela taky. Takže zase, jsem rasistka, ale beru člověka od člověka...

Jinak, Valin, já bych se nechvěla hrůzou, já bych rudla a začala funět vztekem a bezmocí. Ale, jako správná sralbotka, držela bych hubu a dýchala cikánskej kouř. A ve mně by vřela nenávist - na toho danýho zmrda. Nemohu si odpustit ten výraz. Pak se diví, že je lidi nemají rádi, když nedodržují ani tak jednoduché pravidlo...

Už se v tom motám.

(Mimochodem, u komentářů jsem se docela nasmála)

27 valin valin | Web | 5. března 2014 v 17:45 | Reagovat

[16]: Tak co celkem nejsi sama :-D  :-D ale zase každý má nárok na svůj názor, ne? :-D

[17]: No, já myslím, že celkem hezky píše, četla jsem některé její věci, ale taky celkem umí být hodně sprostá.. asi to tak prostě má, co naděláme... :-D  :-D

[18]: Spíš nechutný, ba odporný.. :-(

[19]: Ty žiješ v Japonsku? Já bych asi nikde v cizině žít nemohla... :D

[20]: Bylo to fakt hodně silné, cítila jsem se opravdu hnusně... :-(

[21]: Ona není anonymní, lze se bez problému dostat z její ikonky na její blog..

[22]: No tak to je teda taky síla.. to je potom opravdová hrůza, protože nevíš, co kdy jakýho magora napadne... ???

28 valin valin | Web | 5. března 2014 v 17:49 | Reagovat

[24]: [25]: Ano, tak to přesně je. Taky jsem osobně znala pár slušných. Ale když už jsme u toho, jejich valná část se nechová zrovna moc výběrově...

[26]: No víš, v tom to asi byl pro mě největší problém, ta bezmoc, to bylo pro mě asi to nejhorší... ;-)

29 Krutomýval Krutomýval | Web | 5. března 2014 v 19:53 | Reagovat

jak mam Valin a jeji blog rad, tak tentokrat nepochvalim.

"problem" s tim clankem je, ze ac treba nechtene, ustredni motiv te prihody je ne to, ze v dopravnim prostredku byl (zly, socialne neprizpusobivy, vulgarni) hruby clovek, ale ze to byl cikan.

pokud clovek tuhle hodnotu vubec ma potrebu do toho pribehu takto vlozit, BOHUZEL uz to znaci, ze tam je to podhoubi pro to, vnimat lidi a prisuzovat jim nejake hodnoty/kvality pouze na zaklade barvy jejich kuze.

Co kdyby to byl zrzek? Nebo tlustoch? Nebo holandan? Nebo krasavec? Nebo tehotna zenska?

Vzbudilo by to v cloveku tak dlouhou a silnou asociaci, ze by k te skupine lidi   "naveky" citil tak negativni pocity? presto ze mu skupina jinych tehotnych tlustych holandskych zrzek pomuze roztlacit nejedouci auto?

Pochybuju. Ostatne dosadte si tam misto slova cikan "zrzek" a prectete si ten clanek znova. Nepusobi smesne? Proc? Proc s cikanem pusobi jinak?

Ten atribut rasove prislusnosti zde ma moc velky vyznam (ale autorka si je toho vedoma, to je fajn) .... a komentare navazujici na to jak je to pochopitelne a jak maji podobne historky/asociace me desi.

Jako asi kazdy na svete mam nejakou negativni zkusenost s prislusnikem urcite skupiny. Ale velmi tvrde si stojim za tim, ze ciny jednotlivce nedefinuji kvalitativne skupinu ke ktere jednotlivec prislusi na zaklade kriterii ktera si sam ten clovek nevybral.

Tedy napriklad cinim rozdil mez "nackem" (postoj a prislusnost ke skupine jez si clovek sam vybral) a "zrzkem/gayem/cikanem", a prislusnosti ke skupine ke ktere patrim "narozenim".

Tudiz samotny fakt, ze k ni prislusim by nemel slouzit k bezuzdym generalizacim a to bez ohledu na to jestli je to pozitivni nebo negativni konotace.

Napr: "vsechny/vetsina zrzek sou vasnive", "vsichni/vetsina gau se dobre oblikaji", "vsichni/vetsina cikanu sou neprizpusobivych".

A to presto, ze sem treba ja sam mohl poznat jednotlivce, nebo i skupiny takovych jednotlivcu, kteri mi opakovane toto (casto pouze zdanlive) potvrzuji.

a posledni myslenka na zaver: co bylo driv, cikan, co huli a nadava v tramvaji, nebo spolecnost, co to od nej od malicka skrze ostatni ocekava a nejakym zpusobem ho tedy do te role sama pasuje? :-(

30 valin valin | Web | 5. března 2014 v 20:38 | Reagovat

[29]: Pozorně jsem si pročetla tvůj názor a zamyslela se. Kdyby nastoupil kdokoliv jiný jakékoliv rasy, a vyvolal ve mě tyto pocity, vždy bych pro takto chovajícího se a vystupujícího jedince hledala ty nejhanlivější označení. Bílý černý žlutý, bylo by mi to jedno, jen ten odpor a hnus by byly naprosto stejný. proto ta konfrontace cikán versus skupina Romů.
Možná jsem udělala chybu s tím, jak jsem článek nazvala, ale psala jsem na téma týdne a to je: "Téma, o kterém se nemluví."
Tohle je téma, na které by se dalo diskutovat hodiny, myslím ale, že většina soudných lidí posuzuje okolí prioritně podle jeho chování, až později dává nálepku. A ta nálepka může mít jakýkoliv název, v podstatě už to není důležité. :-(

31 Robka Robka | E-mail | Web | 5. března 2014 v 21:13 | Reagovat

[30]: Ale už bys to nenapsala. Nepsala bys - v tramvaji kouřil bílý drzý a hnusný kluk, nebo tlustý kluk... Prostě problém je to barevné odlišení. Stejně tak, jako tu Mengano píše o tom, že uklízečka, kterou zaměstnala, byla Cikánka (čistotná), ale zná další, kteří se chovají jako hovada. Já znám spoustu lidí, co se chovají jako hovada i spoustu těch slušných, jenže by se při tom posuzování nemělo koukat na barvu kůže. Nedávno jsem byla svědkem toho, jak k nám do obchodu přišla rodinka a prodavačky si hned začaly dávat signál zvonkem. Pán přišel za jednou z nich a řekl jí, že mu vadí, když ho automaticky považuje za zloděje, že je to ponižující. Představila jsem si sebe, jak by mi bylo a docela jsem se zhrozila.

32 valin valin | Web | 5. března 2014 v 21:33 | Reagovat

[31]: Ano, pravděpodobně bych napsala "hnusnej šmejd", kdy by to byl běloch. Kdyby to byl černoch, napsala bych "černá huba", kdyby to byl vietnamec, napsala bych "šikmovokej rákosník", a tak dále.
Je zajímavé, jak to každý vidí z jiného úhlu, že? Mě třeba zase nevadí v obchodě, že mě hlídají, jak kamerami, o kterých vím, že sledují kupující, nebo tou ostrahou, co stojí u pokladen, nebo potulujícími se hlídači v civilu..prostě to tak je. :-)

33 Radka Radka | E-mail | Web | 5. března 2014 v 21:43 | Reagovat

Možná sis nedala moc dobrý pozor při volbě slov, ale my, co jsme zažili něco podobného, moc dobře rozumíme.
Kdyby se tak choval "bílý", nebála bych se reagovat a řekla mu svoje. Ale u nich člověk neví. Může jen tušit, že nemají žádné zábrany a že si klidně člověka mohou najít, až jich bude více.
Vím o tom své. Bohužel.
Tím nechci křivdit všem slušným lidem napříč všemi národnostmi.

34 Krutomýval Krutomýval | Web | 5. března 2014 v 22:29 | Reagovat

[32]: k odlehceni: tady v USA je treba v kabinkach na prevlekani (v obchodech) cedulka: "na kamere vas sleduje prislusnik stejneho pohlavi".

To bych se poblil. Daleko radsi bych aby me sledovala nejaka kocka :-D

35 Robka Robka | E-mail | Web | 5. března 2014 v 23:37 | Reagovat

[32]: Jenže u nás nejsou kamery, ani ochranka, takže prodavačky sledují jen "vybrané typy".

36 Takara Takara | Web | 5. března 2014 v 23:44 | Reagovat

[27]: Ano, žiju v Japonsku, takže vím přesně, co je to, žít jako minorita...A tak vím, že to co tu, označujete jako rasismus, by v Japonsku označili jako naprosto normální, protože v Japanu to funguje trošku jinak: Chceš tu žít, tak se přizpůsob našim pravidlům, děláš tu bordel? Tak padej...nemáme zájem...V Japonsku mají pouze dvě skupiny obyvatel Japonce a ty ostatní...prostor pro diskriminaci a rasismus? Samozřejmě, stačí si projet moje články hlavně ty, o tom jak mě nevzali do nemocnice, protože jsem cizinka...nebo z práce...Díky zkušenosti v Japonsku vím, že v ČR rasismus je...je to problém celosvětový (blbci, kteří posuzují hodnotu člověka na základě toho, kde se narodil a podle barvy pleti, jsou na celém světě a tedy najdou se i v ČR), ale že se v ČR dost často jedná o rasismus naruby...

37 valin valin | Web | 6. března 2014 v 6:30 | Reagovat

[33]: Víš, já jsem na něj tak koukala a hlavou mi šly děsivý věci. Jak asi musí být obětem znásilnění, když jsou pošpiněny takovýmhle individuem, obětem vraždy a tak. Proto to pro mě bylo tak silné a nezapomenutelné. Tohle bylo o typu člověka a vůbec ne o rase...

[34]: To chceš jako naznačit, že sledují člověka přímo v kabince? Třeba když si kupuje spodní prádlo? Inu USA je země neomezených možností.. řečí detektiva Cartera..I když kdoví, jak je to u nás... :-D

[35]: Aha, no tak to bych potom jako vybraný typ šla chodit nakupovat jinam a nebo bych se nad to musela povznést.. jiná možnost totiž zřejmě není... :D

[36]: Už jsem na tvém blogu leccos pročetla, ale ještě ne všechno, moc se mi líbila slavnost panenek... :-D

38 Simona Simona | Web | 6. března 2014 v 21:38 | Reagovat

Zažívám podobné situace denně v naší městské dopravě,denně se normální občané bojí,denně revizoři s policí posbírají i dvacet tmavých občanů bez platné jízdenky,denně se válejí naši tmaví spoluobčané zfetovaní na mraky...co my??? ...jedeme jako trubky plnit povinnosti daňových poplatníků,aby bylo na dávky!

39 Bev Bev | E-mail | Web | 7. března 2014 v 5:31 | Reagovat

Lidé jsou opravdu různí a nezáleží na barvě pleti ani ničem jiném. Myslím, že nepříjemné týpky je možné najít v jakékoli skupině lidí, dokonce i mezi filatelisty nebo chovateli králíků. :D
Žádnou osobní zkušenost s romy nemám a tak si netroufám soudit.
Odvážně jsi popsala svůj zážitek a za to máš můj obdiv. :-)

40 valin valin | Web | 7. března 2014 v 6:22 | Reagovat

[38]:Někdo na ty dávky prostě vydělat musí, to je produkt naší civilizace :-)  :-)  :-)

[39]: To určitě ano, nepříjemné týpky lze najít všude a řekla bych že se s nimi poslední dobou celkem roztrhl pytel...
To, že s nimi nemáš žádnou zkušenost, to ti docela závidím... :-D

41 Koník Koník | E-mail | Web | 7. března 2014 v 9:46 | Reagovat

Rád bych napjatou atmosféru, takhle při pátku, trošku odlehčil :-)
http://www.youtube.com/watch?v=2jMmVDesPic

42 valin valin | Web | 8. března 2014 v 17:39 | Reagovat

[41]: Tak jsem si takhle při sobotě pěkně u videa zařehtala :-)  :-)

43 radkakopova radkakopova | Web | 8. března 2014 v 19:41 | Reagovat

Alenko věřím že takové zážitky zůstanou,ale nejhorší je že jsou stále diskrimovaní.Je pravda ne všichni cikáni jsou stejní,tak jak bílí nejsou všichni stejní,ale proč těm prevítům vše prochází a trpí tím právě těch pár super lidiček :-(  :-(  :-(

44 Černý Drápek Černý Drápek | Web | 13. března 2014 v 14:20 | Reagovat

Toto vypadá na ještě poměrně "lehký" zážitek s naším romským spoluobčanem. Já udělala více než před rokem osudovou chybu, že jsem se vrhla na toho, s prominutím, smrada, který si dovoloval trousit poznámky k mému pozadí. Otravoval mě s tím snad každý den a tak mi ruply nervy. Dostal jednu po papuli, ale to se mi vymstilo. Později na mě začala útočit celá garda romů až to došlo na policii. Samozřejmě uznali ve prospěch jim a já se musela omluvit. Z toho je mi zle ještě dnes!!!! Neuvěřitelné!

45 valin valin | Web | 13. března 2014 v 15:30 | Reagovat

[43]: No to je to hodně zajímavý, hodně jim toho projde.. je to až s podivem, a ještě víc, když čtu komentář pod tebou...

[44]: To snad ani neni možný, to je opravdu neuvěřitelný.. co všechno se dneska u nás může stát... :-!

46 Beáta Beáta | E-mail | Web | 15. března 2014 v 15:58 | Reagovat

Dost dobře si dokáži představit tvé pocity. Sama takové situace nesnáším a pokud se k něčemu takovému přimotám, cítím kolem žaludku takový ten divný pocit (něco mezi strachem a mírným zvedáním žaludku, těžko to popsat). Nicméně, musím říct, že mám podobných zážitků vícero a víc hlavních aktérů bylo bílých (a to podotýkám, že se dost často pohybuji v oblasti Cejlu a Bratislavské v Brně, kde je těch tmavších převaha). Takže cikán, necíkán, když je se člověk chová jako hovado (pardon), je úplně jedno, jakou má pleť a jestli dostává nějaké příspěvky od státu či ne..

47 valin valin | Web | 15. března 2014 v 17:08 | Reagovat

[46]: Jo. to je svatá pravda, mnohdy se člověk přichomejtne k různým nechutnostem. A v tu chvíli je jedno, kdo je kdo, když je to hovado... :-(

48 Vendy Vendy | Web | 18. března 2014 v 20:26 | Reagovat

[6]:Ale Valin nehlásala, že by měli jít do plynu, tos řek ty. Valin jen psala, že z toho byla hodně špatná a že ta vlna nenávisti ji rozhodila.
Takže buď tak laskav(a) a nepřekrucuj.
Taky je s podivem, jak dáváš dohromady text a design. Asi by měla mít Valin šedé stránky s bílým písmem, nebo bílé stránky s šedým písmem, po vzoru minimalismu.? Co takhle trocha tolerance? Další slovo, které je ti asi vzdáleno.
Jinak souhlasím s tím, že jako hovado se dokáže chovat i bílej. Tedy, ne-Rom.

49 Vendy Vendy | Web | 18. března 2014 v 20:32 | Reagovat

[29]:Nojo, jenže zrzkovi, tlusťochovi nebo ženský by se člověk nebál říct, ať tu cigaretu zahasí, nemyslíš? Takže problém je skutečně v tom, že ten dotyčnej byl cikán. Teda, pardon, Rom. Že to byl navíc hulvát a hovado, to je něco jako bonus. Protože kdyby nehulil a kdyby nebyl agresivní, tak Valin ani nikdo jiný nemá jediný slovo námitky a ani tíživej pocit z agresivního slovního útoku.

50 Krutomýval Krutomýval | Web | 22. března 2014 v 12:01 | Reagovat

[49]: pockej ale kdyby se zrzek nebo tlustoch choval uplne stejne jako ten cikan v te historce (tedy vulgarne nadaval, tvaril se agresivne atd) tak preci dava najevo uplne stejne ze je hulvat/hovado a ze se je mozna na miste ho bat. To ze si k tomu "cikan" automaticky nekdi dosazuje "jeste nebezpecnejsi" je pouze spolecensky pridana hodnota. A podle me samozrejme chybne a vede k utuzovani rasismu, jeste navic s pocitem "racionalniho opodstatneni".

Opodstatnenejsi strach by byl kdyby se takhle choval treba nacek. Kde je jasne ze ten clovek provedl nejakou vedomou volbu a ta jednoznacne ukazuje na jeho osobnost a postoje.

Tedy nad ramec prirozene reakce "strachu" z cloveka co vulgarne nadava a tvari se agresivne by bylo pochopitelne bat se este jaksi "navic" (intenzivneji) individua, ktery (svou vlastni volbou) dava najevo podporu masovemu vrazdeni atd...

51 Krutomýval Krutomýval | Web | 22. března 2014 v 12:05 | Reagovat

[49]: zenskou do toho vyctu vubec nezahrnuju, protoze tam je logicke, ze se clovek nemusi bat i kdyby to byly zrzave heilujici obtloustle romky. Furt sou to jen zensky.  A co ty zmuzou proti chlapum. Zacnou vyhruzne brecet, s obzvlast agresivnima vycitkama? Sevrou pesticky a zatrepou bradickou? No tak vystoupim z drama-tramvaje, no. :-)

Zen je treba se bat jen kdyz maji v ruce tehotensky test a chteji cloveku "neco oznamit" ;-)

52 valin valin | Web | 22. března 2014 v 20:24 | Reagovat

[51]: Teda tobě to otcovství dalo ale na frak... :-)  :-)

53 Terezka Terezka | E-mail | Web | 24. března 2014 v 22:30 | Reagovat

Opatrně, ať si to nějaký cigán nepřečte. :-P :-D

54 Erickuript Erickuript | E-mail | Web | 17. března 2017 v 20:18 | Reagovat

wh0cd792386 <a href=http://buyviagra2017.com/>Viagra Online</a>

55 Spotloan Spotloan | E-mail | Web | 15. ledna 2018 v 0:29 | Reagovat

payday loans com <a href="https://cashadvanceloan.us.com">cash advance loan</a> express cash advance <a href=https://cashadvanceloan.us.com>advance cash</a>

56 Payday Express Payday Express | E-mail | Web | 18. ledna 2018 v 16:51 | Reagovat

online payday loans no faxing <a href="https://cashloans.us.com">cash now</a> loans in athens ga <a href=https://cashloans.us.com>cash lenders</a>

57 Online Essay Online Essay | E-mail | Web | 3. února 2018 v 18:51 | Reagovat

persuasive and argumentative writing <a href="https://writemypaperforme.us.com">best custom paper writing service</a> write my paper for me <a href=https://writemypaperforme.us.com>best research paper writing service reviews</a>

58 Online Loans Online Loans | E-mail | Web | 6. února 2018 v 4:37 | Reagovat

online payday advance <a href="https://cashadvanceloan.us.com">cash advance loan</a> cash advance loan <a href=https://cashadvanceloan.us.com>cash advance loan</a>

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.